Rozvrh
Suplování
edupage
Strava
Domov mládeže
Schránka důvěry
Střední průmyslová škola strojní a stavební, Tábor Střední průmyslová škola strojní a stavební, Tábor
Střední průmyslová škola strojní a stavební, Tábor
  • Škola
    • Aktuality
    • Naše úspěchy
    • Kalendář akcí
    • Ochrana osobních údajů
  • Obory
    • Maturitní
      • Technické lyceum
      • Strojírenství
      • Stavebnictví – pozemní stavitelství
    • Učební
      • Zedník
      • Tesař
      • Truhlář
      • Klempíř
      • Strojní mechanik
      • Strojník
    • Dálkové a nástavbové obory
      • Provozní technika – dálkové studium pro vyučené
      • Nábytkářská a dřevařská výroba – denní nástavbové studium
  • Uchazeči
    • Přijímací řízení
      • Maturitní obory
      • Učební obory
    • Ke stažení
  • Studenti
    • Rozvrh
    • Suplování
    • Edookit
    • E-learning
    • Strava
    • Domov mládeže
    • Ke stažení
    • Maturitní a závěrečné zkoušky
  • Projekty
  • Kontakty
    • Kontakty
    • Naši učitelé
2Lis28. 3. 2023

Stínování ve Spišské nové vsi

Erasmus

Na přelomu září a října 2022 dva naši učitelé využili souběžně probíhající odbornou stáž našich žáků na střední technické škole ve Spišské nové vsi a ve stejném termínu jako naši žáci uskutečnili dva běhy stínování slovenských učitelů.

 

Mgr. Gabriela Manová

Koncem září jsem měla možnost v rámci projektu Erasmus vyjet s našimi studenty do partnerské školy ve Spišské Nové Vsi. S kolegy ze SPŠ technické spolupracujeme už několik let, takže cesta na Slovensko je jako cesta domů.

Naši studenti jeli na stáž zaměřenou na odborné dovednosti při používání  CNC strojů a já na „Stínování – shadowing“.

I když jsme už dlouhou dobu dva samostatné státy, je pořád vidět, že společného máme opravdu hodně. A ve výuce je to znát taky.

Během celého týdne jsem chodila na náslechy a spolu se slovenskými kolegy jsem se účastnila vyučovacího procesu. Vybrala jsem si hodiny slovenského jazyka, občanské nauky a náboženství. Ve slovenském jazyce jsem se zajímala především o to, jakým způsobem rozvíjí u svých žáků čtenářskou gramotnost a kritické myšlení, jak přistupují k povinné četbě, s jakými tituly současné světové prózy pracují. Připravila jsem si prezentaci na porovnání českého a slovenského jazyka a na důležitá jména české literatury. Překvapilo mě, jak dobře slovenští studenti rozumí češtině, jak vůbec nemají problém pracovat s úryvky z našich čítanek. Určitě je to dané tím, že je čeština provází v médiích mnohem víc, než se tak děje u nás.   Když jsem to stejné pak zkoušela s našimi studenty, potvrdila jsem si svoji domněnku, že s angličtinou si mnohdy poradí mnohem lépe než se slovenštinou. Což je dle mého názoru škoda. Velmi se mi líbily hodiny náboženství, které byly hodně zaměřeny na sebepoznávání a na aktivity směřující k hledání smyslu života. To je zvláště v této době, která

mladým lidem neposkytuje dostatek jistot, velmi důležité. Seznámila jsem se také s činností Studentského parlamentu, což byla pro mě úplně nová inspirativní zkušenost.

V rámci hodin stínování sice byla dorozumívacím jazykem slovenština, ale ve stejné době se naši studenti ve škole účastnili mezinárodního projektu, kde byla hlavním dorozumívacím jazykem angličtina, takže jsem měla možnost zdokonalit se i v tomto jazyce při komunikaci se zahraničními kolegy a studenty.

Odpověď na otázku: Proč jsou takové projekty důležité jsem si převzala z filmu Ostře sledované vlaky.

Je to chvíle, kdy na nádraží do Kostomlat přijíždí kolaborant rada Zedníček…

0:16:18  …“ protože abychom se všichni měli dobře“…

0:18:39 …“my se ale musíme mít rádi, protože se v tom vezeme spolu“…

Poznávat lidi a jejich životy, poznávat jejich krajinu, tradice, ochutnávat jejich kuchyni, na chvíli s nimi splynout. I to je důvod, proč jsou projekty Erasmus důležité.

 

Ing. Zuzana Šedivá

Jako učitelka odborných strojírenských předmětů jsem měla možnost na podzim 2022 navštívit v rámci projektu ERASMUS+ Spišskou novou ves a v rámci stínování kolegyně jsem mohla pozorovat vzdělávání na Slovensku.

Za přínos považuji, že jsem mohla vidět metody výuky v předmětech, které sama vyučuji, dále i reakce žáků na dané a konkrétně probírané učivo, porovnání plánu učiva, formy písemných prací, způsob známkování.

Dále jsem mohla porovnat i třídnické práce – příprava mimoškolních aktivit (Maturitní ples versus Stužková).

S svou kolegyní Ing. Márií Kačalovou, PhD., kterou jsem stínovala, jsem i po konci projektové aktivity v kontaktu a i na dálku si vyměňuje zkušenosti.

 

 

 

 

0
Projekt – Generation 4CSpisovatel je živý člověk

Nejnovější aktuality

  • Finská inspirace pro české školství 3. 11. 2025
  • Naši studenti sbírají zkušenosti ve Španělsku díky Erasmu+ 29. 10. 2025
  • Odborná exkurze do firmy NEMA 24. 10. 2025
  • Štěstí nebylo na naší straně 23. 10. 2025
  • Když truhláři cestují: Erasmus+ ve Škofja Loce 22. 10. 2025

Archiv

  • Listopad 2025 (1)
  • Říjen 2025 (7)
  • Září 2025 (4)
  • Červenec 2025 (2)
  • Červen 2025 (8)
  • Květen 2025 (8)
  • Duben 2025 (7)
  • Březen 2025 (11)
  • Únor 2025 (9)
  • Leden 2025 (6)
  • Prosinec 2024 (10)
  • Listopad 2024 (8)
  • Říjen 2024 (7)
  • Září 2024 (11)
  • Srpen 2024 (1)
  • Červenec 2024 (2)
  • Červen 2024 (3)
  • Květen 2024 (4)
  • Duben 2024 (8)
  • Únor 2024 (1)
  • Leden 2024 (2)
  • Prosinec 2023 (7)
  • Listopad 2023 (6)
  • Říjen 2023 (7)
  • Září 2023 (8)
  • Červenec 2023 (1)
  • Červen 2023 (6)
  • Květen 2023 (3)
  • Duben 2023 (4)
  • Březen 2023 (4)
  • Únor 2023 (5)
  • Leden 2023 (3)
  • Prosinec 2022 (9)
  • Listopad 2022 (11)
  • Říjen 2022 (5)
  • Září 2022 (7)
  • Srpen 2022 (1)
  • Červen 2022 (8)
  • Květen 2022 (5)
  • Duben 2022 (7)
  • Březen 2022 (6)
  • Únor 2022 (5)
  • Leden 2022 (15)
  • Prosinec 2021 (5)
  • Listopad 2021 (4)
  • Říjen 2021 (5)
  • Září 2021 (10)
  • Srpen 2021 (1)
  • Červen 2021 (1)
  • Květen 2021 (3)
  • Duben 2021 (3)
  • Březen 2021 (1)
  • Únor 2021 (1)
  • Leden 2021 (7)
  • Prosinec 2020 (7)
  • Listopad 2020 (4)
  • Říjen 2020 (7)
  • Září 2020 (6)
  • Srpen 2020 (4)
  • Červenec 2020 (1)
  • Červen 2020 (3)
  • Květen 2020 (3)
  • Duben 2020 (4)
  • Březen 2020 (9)
  • Únor 2020 (2)
  • Leden 2020 (6)
  • Prosinec 2019 (5)
  • Listopad 2019 (7)
  • Říjen 2019 (3)
  • Září 2019 (7)
  • Srpen 2019 (2)
  • Červenec 2019 (3)
  • Červen 2019 (10)
  • Květen 2019 (6)
  • Duben 2019 (8)
  • Březen 2019 (10)
  • Únor 2019 (6)
  • Leden 2019 (2)
  • Prosinec 2018 (2)
  • Listopad 2018 (6)
  • Říjen 2018 (9)
  • Září 2018 (12)
  • Červenec 2018 (2)
  • Červen 2018 (4)
  • Květen 2018 (1)
  • Duben 2018 (4)
  • Březen 2018 (1)
  • Únor 2018 (2)
  • Leden 2018 (1)
  • Listopad 2017 (1)
  • Říjen 2017 (1)
  • Duben 2017 (1)
  • Únor 2017 (3)
  • Prosinec 2016 (1)
  • Listopad 2016 (1)
  • Říjen 2016 (2)

Střední průmyslová škola strojní a stavební, Tábor
Komenského 1670
390 02 Tábor

Identifikátor datové schránky: dzzj4wc

Důležité odkazy

Profil zadavatele veřejných zakázek
Archivované www stránky školy
Archivované www stránky školy 2018
Ministerstvo školství
Město Tábor
Veteráni Čelkovice
Eduroam

Den otevřených dveří

Ochrana osobních údajů / © 2018 - 2023 Střední průmyslová škola strojní a stavební, Tábor
Střední průmyslová škola strojní a stavební, Tábor
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
  • Spravovat možnosti
  • Spravovat služby
  • Správa {vendor_count} prodejců
  • Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
  • {title}
  • {title}
  • {title}