Poosmé v řadě jsme byli součástí úspěšného pořadatelského týmu závodu vozidel na alternativní pohon, který od roku 2017 tvoří jeden z dílů celoročního seriálu FIA Electric and New Energy Championship, tedy mistrovství světa pořádaném Mezinárodní automobilovou federací FIA. Letos se na start postavilo celkem 37 aut, 21 elektromobilů, tři hybridy, dva plug-in hybridy, deset vozů poháněných stlačeným zemním plynem CNG a jeden na LPG. Bohaté zkušenosti s regularity rally zúročil a svůj triumf z roku 2017 obhájil polský jezdec žijící v Paříži Artur Prusak, kterého navigoval Francouz Thierry Benchetrit. Druhou příčku obsadila italská dvojice Guido Guerrini – Emanuele Calchetti a bronz získali jejich krajané Walter „Fuzzy“ Kofler a Franco Gaioni. Trio zahraničních posádek se představilo s vozy Audi e-tron. Cizincům se dařilo také v hodnocení spotřeby. Pohár za vítězství si z Českého Krumlova odvezl Francouz Alexandre Stricher, absolutní vítěz loňské eRallye Monte-Carlo. Se spolujezdcem Jeanem-Charlesem Huvellem zareagovali na technický problém s tripmasterem v páteční etapě a ve zbytku rallye podřídili svou jízdu co nejmenší spotřebě vozu Hyundai Ioniq Electric, když jim na hodnocenou část stačilo pouhých 33,1 kWh elektřiny.
Úkolem pro náš pořadatelský tým bylo stejně jako v předchozích ročnících zajistit bezproblémové nabíjení elektromobilů pomocí námi vyvinutého mobilního nabíjecího zařízení. Systém jsme instalovali v Pivovarské zahradě v Českém Krumlově a pro sobotní etapu také na Lipně. V tomto roce jsme navíc zabezpečovali technické a administrativní přejímky a oficiální start soutěže. To vše se odehrálo v areálu školy a podle ohlasu posádek ke spokojenosti soutěžících i technických komisařů. Atmosféru osmého ročníku Czech New Energies Rallye můžete nasát z připojeného videa a fotogalerie.
Tato akce byla podpořena Jihočeským krajem v rámci dotačního programu Podpora sportu 2019, a to částkou 22.000 Kč (celkové náklady projektu byly 31.778,58 Kč).
(gau)
Foto a video Marcel Gause