Jako technická škola máme velmi blízko k dopravním prostředkům a mobilitě jako takové. A to z pohledu strojního, elektrotechnického i stavebního. Proto jsme uvítali možnost hostit konferenci o budoucnosti lehkých kolejových vozidel v České republice, týkající se i trati Tábor – Bechyně. Konferenci uspořádalo Sdružení železničních společností. Pozvánku k účasti přijaly čtyři desítky specialistů z celé ČR. Účastníky v úvodní části přivítal starosta Města Tábor Ing. Štěpán Pavlík.
Program konference byl rozdělen do tří přednáškových bloků, v nichž vystoupili odborníci s těmito tematickými okruhy:
- Jan Šatava, předseda Sdružení železničních společností – Hustá železniční síť, výhra nebo prokletí
- Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Českých drah – Lehká kolejová vozidla z pohledu národního dopravce – slepá ulička nebo budoucnost pro vybrané tratě
- Jan Šurovský, Ph.D., technický ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy – Konverze místní dráhy Praha Žižkov – Praha Malešice
- Pavel Winter, náměstek ředitele Integrované dopravy Středočeského kraje – Příklady použití vlakotramvají, lehkých kolejových vozidel a tramvají na železniční síti Středočeského kraje
- Tomáš Tužín – Nevýhody autobusu proti regionální železnici
- Čeněk Maléř, provozní náměstek společnosti KŽC Doprava – Turistická železnice a rozvoj regionu
- Vojtěch Suchan, student Fakulty architektury ČVUT Praha – Co je to vlakotramvaj a co k tomu říká evropská legislativa
- Ing. Martin Leso, Ph.D., Ústav dopravní techniky Fakulty dopravní ČVUT Praha – Komplexní pojetí regionální železnice jako páteřní železniční dopravní systém v regionech
Přednáškami ale program konference neskončil. Pořadatelé na závěr připravili zážitkovou jízdu historickým elektrickým vlakem po Křižíkově trati z Tábora do Bechyně a zpět. Nazvali ji Diskusní vlak a věřte, že se skutečně bouřlivě diskutovalo. Však bylo o čem, osud naší táborské regionální technické památky stále ještě není dořešen.
(gau)
(foto: Marcel Gause)