Po roční odmlce opět s veterány v Čelkovicích

Setkání historických vozidel je jednou z parádních mimoškolních aktivit SPŠ Tábor. Po covidem způsobené roční přestávce se podařilo dát dohromady opět půldruhou stovku veteránů, z toho 24 strojů s datem výroby do roku 1945. Pro posádky byly připraveny dva okruhy s několika měřenými úseky a průjezdními kontrolami. Celá jízda byla organizována pořadateli z táborské průmyslovky jako orientační závod, při němž mohli historické stroje spatřit diváci nejen v Táboře, ale také v Želči, na Soběslavsku nebo v Chýnově, v Mladé Vožici a v Sudoměřicích. Stroje s datem výroby do roku výroby 1945 absolvovaly trasu dlouhou 75 km, poválečné automobily a motocykly pak 110 km.

SPŠ Tábor pořádá setkání historických vozidel od roku 2002. Letošní ročník zavedené akce byl již devatenáctý, tentokrát výjimečně pořádaný na sv. Václava v den státního svátku 28. září (běžně se tato veteránská akce koná první říjnovou sobotu). Úternímu setkání předcházela jako součást celého dvoudenního programu komornější akce – Večerní jízda Táborem, konaná v pondělí 27. září, při níž vybrané posádky v 24 nádherných prvorepublikových vozidlech projely historickým centrem města a musely prokázat nejen řidičský um ve dvou měřených úsecích, ale i vědomosti z minulosti našeho města.

19.ročník setkání se mohl pochlubit reprezentativním výběrem historických automobilů a motocyklů z doby předválečné, v němž se představily značky Tatra, Škoda, Aero, britský Riley a Daimler nebo francouzský Citroën typu B14G, který byl zároveň s rokem výroby 1928 nejstarším automobilem ve startovním poli, dále Jawa, ČZ nebo Čechie –Böhmerland (rovněž 1928). Zajímavé kousky pocházely také z období 50. až 80. let, kde mohli diváci sledovat v akci britské roadstery Triumph a MG, německé Mercedesy nebo Porsche, francouzskou Simcu nebo legendární Citroën DS, italské Fiaty nebo dokonce jedno Ferrari. Z domácích automobilů přihlásili účastníci nejčastěji různé typy škodovek, ale také raritní otevřené vozy MTX Roadster nebo MTX Cabrio. Mezi motocykly dominovaly dvě značky, a to domácí Jawa a ČZ. Jestli se ale něco povedlo nejvíce, pak to byl výběr atraktivní trasy po okreskách v okolí Tábora. Dojem z jízdy navíc umocnilo vydařené slunečné počasí.

Za rok opět na shledanou, to se pojede jubilejní dvacátý ročník.

(gau)
Foto: Jindřich Lasík / www.autokaleidoskop.cz